Това не беше правилно по етикет. Правилата изискваха момчето да налети на бой срещу дангалака Гочо, но съотношението беше 60 към 110 килограма и момчето реши, че стриктното спазване на етикета не е в негова полза.

Гочо веднага разбра, че до бой няма да се стигне, но и словесният дуел не беше за изпускане.
– Тази кола твоя ли е? – контраатакува Гочо. При дуел най-добрата защита е нападението независимо дали дуелът се води с думи, шпаги или юмруци.
– Ами да – отстъпи момчето. Това беше грешка, не стига, че му изкривиха капака, а сега щяха да го изкарат виновен.
– А ти защо си спрял тук? – продължи атаката Гочо.
– Ами аз къде да спра? Навсякъде е заето, – заоправдава се собственикът на злополучното возило.

На Гочо му домъчня и смени агресивния тон с назидателен:
– И ти си прав, но и да ти минават през колата не е добре. Хайде, аз съм слаб и атлетичен, но ще мине някой дебелак с груби обуща и ще ти издраска боята!
Момчето направи последен опит да срази Гочо с логичен аргумент:
– Толкова много хора минаха и всичките пропълзяха отдолу, само ти мина отгоре.
– Ти вместо да стоиш тук и да правиш статистика колко са пропълзели и колко прескочили, по-добре си премести бричката, че след малко ще се върна и прескочилите ще станат двама.

Както обикновено се случва в живота, логиката отстъпи на силата и момчето замълча виновно. Може би ще ви зачуди кроткият и благ характер на доцент Гочев, но в България хората са толерантни към нарушителите, защото никой не е безгрешен. На двадесетина метра по-нагоре по улицата пред съседния вход беше паркиран джипът на Гочо и точно в момента две бабички пропълзяваха под него, за да отидат на партийно събрание. Едната баба беше заклета комунистка и се бореше за приватизация. Втората баба беше върла антикомунистка и се бореше за национализация. Наистина бабите се бяха пообъркали малко и се бореха за обратното, но в България всичко беше наопаки.

Гочо изчака бабите да изпълзят изпод джипа и чак тогава потегли. Не че някой щеше да му направи въпрос за две сгазени бабички, но той беше старомоден и смяташе, че дори и пешеходците са хора.

Доцентът ловко се включи в движението, където другите шофьори го приветстваха с клаксони и псувни. По принцип българите постоянно надуваха клаксоните. Това беше защото те бяха хора крайно комплексирани и се безпокояха, че никой не ги забелязва. Единственият, който не свиреше на клаксона си беше Гочо, но не защото не беше комплексиран, а защото се надяваше да го забележат като единствения невдигащ шум. Всъщност в рева на клаксоните никой не забелязваше Гочо, а и да го беше забелязал някой, то би решил, че просто на Гочо не му работи свирката.

***

Докато Гочо излизаше от блока, неговият съученик и приятел Петьо тепърва се излюпваше от кревата. И той като Гочо беше стар ерген, но не живееше в мръсотия и мизерия като повечето си съученици. Тайната на петьовото благополучие се криеше в майка му. Тя го переше и гладеше, освен това работеше и го изхранваше със заплатата си. Майка му беше пенсиониран професор по древноиндийско изкуство, но сега работеше в един публичен дом. Ще кажете: „Браво, на нейните години не всеки може!“ Не е това, което си мислите. Всъщност тя работеше като чистачка, но за осемдесетгодишна бабичка и това си е за „браво“.

Петьо беше професионален грабител на гробници. През 2010 година разрушаването на старини се смяташе за наука и даже Петьо беше професор по археология в Софийския университет. Това беше една много важна и ценена наука. Мъдреците насърчаваха изследванията в тази област, за да заличат лошите спомени от миналото. Съветът не искаше да признае, че са съществували и други империи, освен Монетаристичната, по същия начин както християните не искаха да признаят, че преди тях е имало езичници, а Сталин криеше, че е имало и други революционери.


 
<<Предишна         Страница 7 (от общо 44)         Следваща >>