Рекламата се използва още за изтезаване на хора по метода наречен „Китайската капка“. Изтезанието се състои в следното: Връзват те така че да не можеш да избягаш и започват да ти пускат реклами докато не изгубиш разсъдъка си или докато не си купиш от рекламирания продукт. Най-често това изтезание се прилага в кино салоните и на спирките на метрото, защото там хората са вързани и нямат шанс да избягат.
Това е поредния пример за това, колко безсмислено нещо е кражбата. Като сравним ползата за крадеца с вредата получена в следствие на кражбата, виждаме че те са абсолютно несъизмерими. Колко получават собствениците на киносалоните, за това че тероризират клиентите си с реклами? Ако ги задължим да разделят прожекциите на такива със и такива без реклами, ще се окаже, че разликата в цената на билетите е под 1%. Разбира се, никой не би се подложил на мъчението да бъде затворен в тъмна стая и да бъде тормозен с реклами, срещу някакъв си един процент от цената на билета. При метрото положението е още по-драматично. И там ще получим нещо под 1% от цената на билета и то ако сметнем, колко получава метрото за това че тероризира пътниците си, да добавим подкупите взети от общинските съветници, които са сключили този договор и да добавим още и печалбата на рекламната агенция, която е осигурила тези подкупи.
Тоест, крадците не получават почти нищо, освен това, че ще горят в ада, но това за тях ще бъде една безплатна екстра. За да спрем изтезанията по метода на Китайската капка, трябва да си обещаем, че ще преследваме собствениците на киносалони и общинските съветници за това че са изтезавали хора, така както преследваме нацистките военнопрестъпници. Няма значение, че това, което правят, все още е напълно законно, ние ще се борим, един ден, те да бъдат наказани!
Как ще избираме стоки?
Добре, щом ще се откажем от рекламата, как хората ще изберат кое вино да си купят? В магазина има поне 50 различни бутилки и всичките изглеждат почти еднакво. Ами, ще се обърнат за съвет към някое независимо издание за вино и ще видят какво им препоръчва то. Няма значение, дали изданието е независимо или само се прави на независимо. При всички случай, ако ви кажат, че едно вино е превъзходно, то трябва да е поне що-годе приемливо, докато при рекламите няма такова изискване. Ако ви мързи да ровите по специализираните издания, просто ще се консултирате с продавач консултанта. В момента хората не вярват на съветите на продавачите, защото те работят не за клиентите, а за търговеца. Все едно да тръгнеш да се съдиш, а адвоката ти да е назначен и заплатен от противниковата страна.
|
Все пак, ако оправим системата и започнем ние да плащаме на продавачите, ще можем да започнем и да им вярваме. То така или иначе ние сме тези които плащат на продавачите, но сега им плащаме с надценката върху стоката. Тоест, когато купим им плащаме, а когато само зяпаме, ни излиза безплатно. Тоест, подобна промяна е изгодна за тези, които избират бързо и купуват бързо, но не е в интерес на тези, които обикалят магазините за удоволствие, само зяпат и почти нищо не купуват.
Добре, когато искаш да си купиш вино или друг известен продукт, ще попиташ продавача или ще погледнеш в специализираните издания. Какво ще правим, когато на пазара се появи нов продукт, за който хората още не са чували? Как без реклама може тази новина да стигне до хората и те да разберат за тази малка революция, т.е. за този принципно нов продукт? Отговорът е, че от фирмата ще изпратят директно писмо до потенциалните потребители на този нов продукт. Но нали изпращането на един милион писма е СПАМ? Да, според сега действащата система изпращането на толкова много писма е СПАМ и в някои държави дори могат да те вкарат в затвора за подобно нещо. Обаче, не така стоят нещата в моята системата, за която ви разказах (www.2-box.com). В моята система можеш да изпратиш колкото си писма искаш, на колкото си искаш хора. Вярно, че това може да ти излезе скъпо, защото към всяко писмо трябва да прикачиш депозит гарантираш, че писмото ти е ценно за получателя му и че ти не му досаждаш. Ако получателя не хареса писмото ти, той може да задържи този депозит и по този начин да компенсира загубеното си време. Ако писмото ти е много досадно и много хора решат да те глобят, то подобна реклама може да ти излезе доста скъпо, но данима е евтино да плащаш за телевизионни реклами и да досаждаш на ужасно много хора, повечето от които нямат нужда от твоя продукт. С директната реклама ти няма да досаждаш на всички, а само на тези, които има шанс да се заинтересуват. Ако си им загубил времето, ще им платиш компенсация. Това ще ти струва пари, но хората ще са доволни и няма да ти се сърдят. Иначе, хем плащаш за телевизията, която гледат, хем те псуват, че им досаждаш с реклами.
|